מה זה SEO ולמה כל בעל אתר חייב לעשות אותו

מנועי חיפוש הם הדרך שבה רוב האנשים מוצאים את המידע שהם מחפשים ברשת, מהסיבה הזאת כל בעל עסק צריך שאתר האינטרנט שלו יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, בשביל להגיע לשם צריך לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש,

היום נדבר על איך עושים את זה בעזרת SEO.

מה זה SEO?

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) היא תהליך של שיפור וקידום האתר במטרה להגדיל את מספר המבקרים שהוא מקבל ממנועי החיפוש. על מנת לעשות SEO אנחנו צריכים להשתמש בטכניקות שנקראות on page וoff page שמטרתן להראות לבוטים של מנועי החיפוש שהאתר שלנו הוא איכותי ולכן כדאי להראות אותו למבקרים המשתמשים במילות חיפוש רלוונטיות.

אסטרטגיות On Page SEO

שימוש במילות מפתח: חובה להשתמש במילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי בתוכן שאנחנו יוצרים. אלה הן המילים או הביטויים שאנשים משתמשים בהם כדי לחפש מידע באינטרנט.

תיאורי meta: תיאור מטא הוא קטע טקסט קצר שמופיע מתחת לכותרת העמוד בתוצאות החיפוש. תיאורי meta משכנעים הכוללים את מילות המפתח שלנו משפרים את שיעורי ההקלקות.

מבנה כתובת האתר: השתמשו ב-URLs נקיים ועשירים במילות מפתח במקום מילים רנדומליות.

מהירות האתר: למנועי חיפוש אכפת מהזמן הנדרש לדף האינטרנט שלנו להיטען, הם רוצים להציג את התוצאות הטובות ביותר ולכן יעדיפו אתרים שנטענים מהר יותר מכיוון שזה נותן למשתמשים חוויה טובה יותר. 

שימוש במפת אתר: מפת אתר היא קובץ XML המכיל רשימה של כל הדפים באתר. היא מספקת מידע למנועי חיפוש על מבנה האתר ועל הקשר בין הדפים השונים. בנוסף היא עוזרת למנועי חיפוש לסרוק את האתר בצורה יעילה יותר.

אופטימיזציה של התמונות: תמונות קלות עוזרות לאתר להיטען מהר יותר, כמה דרכים לשפר את התמונות שלנו:

 – הקטנת גודל התמונה

– שימוש בפורמט webP

– הוספת תגית ALT

קישורים פנימיים: כאשר הבוטים של מנועי החיפוש עוברים על האתר שלכם, הם עוקבים אחר כל הקישורים כדי לראות כיצד הדפים מחוברים זה לזה. קישורים פנימיים טובים יכולים לעזור למנועי חיפוש להבין את מבנה האתר בצורה טובה יותר ועזורים למשתמשים למצוא את התוכן שהם מחפשים בקלות וביעילות.

אסטרטגיות Off Page SEO

בניית קישורים: קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך. אתרים שמוספים באתר שלהם לינק לאתר שלכם נחשבים ל"קול של אמון" מאתר אחד לאחר. ככל שיש לאתר שלכם יותר קישורי חזרה, זה אומר שיותר אנשים סומכים על האתר הזה.

סיגנלים חברתיים: על ידי שימוש ברשתות החברתיות כדי להשיג אינטרקציות עם אנשים, אתם מקבלים לייקים, שיתופים ותגובות. אותם אינטרקציות עוזרות להראות למנועי החיפוש ששווה להשתמש באתר שלכם.

השתתפות בפורומים: מעורבות בקהילה מקוונת על ידי הגשת תגובות, שאלות, ועצות המאפשרת לשתף את הלינק לאתר שלכם ולבנות אמון בקרב אנשים רבים בקהילה שלכם.

פוסט אורח: כתיבת תוכן עבור אתר אינטרנט אחר. דרך מצוינת לקדם את האתר והעסק באופן כללי, להגיע לקהל חדש ולבנות קישורים לאתר.

חקר מתחרים: על ידי איסוף מידע על המתחרים שלכם אתם יכולים להתחיל לזהות הזדמנויות לשפר את דירוג האתר שלכם. לדוגמה, אם אתם מבחינים שמתחרים שלכם משתמשים במילות מפתח שאינכם משתמשים בהן, אתם יכולים להתחיל להשתמש במילות מפתח אלו באתר שלכם.

אז איך אתם יכולים להתחיל עם SEO?

  • עשו מחקר מילות מפתח, מה הלקוחות שלכם מחפשים? מה הכי רלוונטי לעסק שלכם?
  • בנו אסטרטגיית תוכן שבה תשלבו את מילות המפתח, פרסמו כתבה אחת בשבוע שתביא ערך מוסף למבקרים שלכם.
  • הצטרפו לרשתות החברתיות הרלוונטיות לעסק שלכם, שתפו פוסטים קצרים שקשורים לעסק ואל תשכחו לשתף את האתר שלכם.
  • וודאו שהאתר שלכם מהיר, במידת הצורך: הקטינו את התמונות בעזרת שירותים אינטרנטיים כמו tinyPic או פנו לאיש מקצוע שישפר את ביצועי האתר.
  • בדקו שכל הקישורים שלכם עובדים והוסיפו מפת אתר
  • תדאגו לתוספי SEO שיעזרו לכם ליישם את כל הנקודות שדיברנו עליהם במהלך הכתבה.

כלים מעולים שיעזרו לSEO שלכם:

  • Google Analytics: מספק תובנות לגבי תנועת האתר והתנהגות המשתמשים.
  • SEMrush: מציע ניתוח מתחרים, מחקר מילות מפתח ועוקב אחר הקישורים לאתר שלכם.
  • Yoast SEO: תוסף WordPress המסייע באופטמיזציית התוכן, תיאורי meta וכותרות.
  • Moz: כולל ערכת כלים המסייעת לכם עם שיפור ביצועי האתר במנועי חיפוש.
  • WP Rocket: תוסף cache לוורדפרס המסייע לשפר את הביצועים והמהירות של האתר.

זכרו, SEO הוא תהליך מתמשך ועידכון שיטות העבודה בהתאם לשינויים באלגוריתם הוא קריטי להצלחה ארוכת טווח. על ידי שימוש בשיטות שציינו למעלה אתם כבר לוקחים כמה צעדים קדימה לדירוג טוב יותר ברשת, בהצלחה!

השאירו פרטים

רוצה שנבנה לך דף נחיתה, אתר תדמית, חנות דיגטלית או סתם יש לך שאלה? אנחנו פה בשבילך! מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם.