כמה עולה לבנות אתר אינטרנט? המדריך המלא

בניית אתר יכולה להשתנות מאוד במחיר בהתבסס על גורמים רבים כגון מורכבות, עיצוב, צורכי הלקוח והפלטפורמה שבה אתם משתמשים. להלן חלוקה כללית של עלויות פוטנציאליות הקשורות לבניית אתר כך שתדעו כמה אתם צריכים להשקיע.

1. דומיין

שם דומיין הוא כתובת האתר שלכם באינטרנט, בעזרתו אנשים מגיעים לאתר בצורה פשוטה עם קישור לחיץ כמו google.com. (מומלץ שהדומיין שלכם ישתמש בשם של העסק)

בדרך כלל, שם דומיין עולה בין 2 ל-10 דולר ל.com בשנה ובין 60-75 לדומיין.co.il בארץ. עם זאת, שמות דומיין פרמיום – אלה שנתפסים או רלוונטיים מאוד לתעשייה רווחית – יכולים לעלות מאות, אלפי ואפילו מיליוני דולרים.

יש גם כל מיני דברים שאפשר להוסיף לדומיין כמו למשל חסימת WHOIS – הפרטים האישיים (שאפשר למצוא ברשת) של מי שקנה את הדומיין (לא אפשרי בדומיין ישראלי).

2. אחסון אתר

לאחר שקנינו דומיין לאתר שלנו, הצעד הבא הוא האחסון שלו, כלומר המקום שבו כל הקוד שלנו הולך להיות ודרכו אנשים הולכים לקבל את המידע למחשב או הנייד שלהם.

יש סוגים שונים של חבילות אחסון, בואו נעבור עליהם:

אחסון משותף – מתאים להרבה עסקים למתחילים, עולה בין 25 – 60 שקלים לחודש.

  • מהירות ותועלת: אחסון משותף הוא לעתים קרובות איטי יותר מכיוון שאתרים רבים משתממים בו זמנית ברשת אחד משותף. למרות שהוא זול יותר, ייתכן שהמבקרים שלכם יסבלו מזמנם טעינה איטיים של הדפים באתר, מה שעלול להשפיע על חווית המשתמש ודירוג ה-SEO שלכם.

אחסון VPS – : שרת וירטואלי פרטי, מציע יותר משאבים, החל מ-50 ועד אלפי שקלים בחודש (על סמך גודל וביצועים)

  • מהירות ותועלת: מציע פתרון ביניים. אתם עדיין חולק שרת, אך עם פחות אתרים, ויש לך חלק ייעודי של משאבי השרת. זה בדרך כלל גורם לזמני טעינה מהירים יותר בהשוואה לאירוח משותף, ותמיד אפשר להעלות את כמות השימוש במשאבים על פי הצורך.

אחסון בענן – : אחסון בכמה שרתים בו זמנית, מנוהל על ידי חברת האחסון, יש לכם פחות שליטה עליו עליו לעומת VPS. המחיר נע בין 40 ל200 שקלים.

  • מהירות ותועלת: אחסון בענן הוא גמיש ויכול להתמודד היטב עם עומסי תנועה חריגים, מה שהופך אותו לבחירה טובה לאתרים עם הרבה תנועה. המהירות בדרך כלל טובה, אך מכיוון שמשאבים נמשכים ממספר שרתי ענן, הרבה יכול להשתנות בהתאם לאופן אופטימיזציה של המשאבים הללו.

אחסון אישי – : שרת משלך, עולה בין 100 ל-500 דולר לחודש.

  • מהירות ותועלת: שרת ייעודי הוא כולו שלך, מה שאומר שאתה לא חולק את המשאבים עם אף אחד אחר. זה מציע את המהירות, האמינות, והאבטחה הטובים ביותר. עם זאת, זוהי האופציה היקרה ביותר אם האתר שלך דורש ביצועים גבוהים, זמנים קצרים של טעינה דף, ורמות אבטחה גבוהות.

3. מערכת לניהול האתר

בחירת פלטפורמת אתרים היא החלטה חשובה שמשפיעה לא רק על עלויות ההקמה הראשוניות, אלא גם על העתיד העסק והאפשרות להרחבה והתאמה של האתר שלך. החל מפלטופורמות DIY ועד לפלטפורמות קוד פתוח, בואו נבחן את מבני העלויות ולמה WordPress בולט בין האפשרויות.

Wix או Squarespace – מציעות פשטות ושימושיות, עם עלויות שבין חינם (אך עם מודעות) ל-50 דולר לחודש, העיצוב עליכם.

WordPress – מערכת ניהול תוכן (CMS) בקוד פתוח, מה שאומר שהיא בחינם לשימוש והתקנה. עם זאת, ישנם עלויות נוספות שעשויות להיכלל בשימוש ב-WordPress, כגון רכישת שם דומיין, שירותי אחסון אתרים, ורכישת תבניות ותוספים.

להלן מספר יתרונות של שימוש ב-WordPress לעומת התחרות:

  • גמישות: WordPress מאפשר לך להתאים אישית את האתר שלך בצורה טובה יותר מאשר פלטפורמות DIY אחרות. ישנם אלפי תבניות ותוספים שתוכלו להשתמש בהם כדי לשנות את עיצוב האתר שלכם, הפונקציונליות שלו ועוד.
  • בעלות: ב-WordPress אתם הבעלים של האתר שלך וכל התוכן שלו. אתם לא תלויים בחברה אחרת לאחסון האתר שלכם או לניהול שלו.
  • הרחבה: WordPress גמישה וקלה להרחבה. אם אתם רוצים להוסיף תכונות חדשות לאתר, אתם יכולים לעשות זאת בקלות על ידי התקנת תוספים – ויש עשרות אלפים כבר עכשיו!
  • קהילה: ל- WordPress יש קהילה גדולה של מפתחים ומשתמשים. אם אתם נתקל בבעיה, אתם יכולים לקבל עזרה מהקהילה.

אם אתם מחפשים פתרון גמיש, בעלות נמוכה, ועם קהילה גדולה ותומכת, WordPress היא בחירה מעולה.

4. עיצוב ופיתוח האתר

האסתטיקה והפונקציונליות של האתר שלך:

  • עיצוב DIY באמצעות תבניות: הדרך העצמאית היא בדרך כלל האפשרות הזולה ביותר. רבות מהפלטפורמות מציעות מגוון של תבניות חינמיות או בעלות נמוכה שניתן להגדיר בקלות יחסית. עם זאת, תבניות אלה מגיעות עם מגבלות. לעתים קרובות הן חסרות את הגמישות להתאמה אישית, מה שאומר שהאתר שלך עשוי להיראות דומה לרבים אחרים. זה יכול להשפיע על יכולת המותג שלך להתבלט בנוף הדיגיטלי העמוס.
  • מעצב פרילנסר: בחירת מעצב פרילנסר היא צעד קדימה מבחינת עלות ועיצוב אישי. מעצב יכול להציע נגיעות אישיות, וליצור עיצוב המותאם לזהות המותג שלך. העלות יכולה לנוע בין 500 ל-5,000 דולר, בעיקר בהתאם למורכבות הפרויקט. עם מעצב פרילנסר, אתה מקבל את יתרון שיתוף הפעולה פנים אל פנים, ויש לך סיכוי גבוה יותר לקבל אתר ייחודי ומתוכנן מקצועית.

למה מעצב אתרים יכול להתאים לכם:

  • התאמה אישית: בניגוד לתבניות, מעצב יכול להציע עיצוב ייחודי המותאם בצורה מושלמת למותג שלכם.
  • מומחיות: מעצבי אתרים מביאים את ניסיונם בעיצוב חוויית משתמש ועיצוב ממשק משתמש, מה שמבטיח שהאתר מהיר יותר וידידותי יותר למשתמש.
  • ייעוץ: רבים מהפרילנסרים מציעים גם שירותי ייעוץ ואסטרטגיה, ועוזרים לכם להתאים את האתר ליעדים העסקיים שלכם.
  • חסכון בזמן: בעוד בניית אתר לבד יכולה לקחת זמן רב, במיוחד אם אתם לא טכנולוגיים, מעצב יכול להביא את החזון שלך לחיים ביעילות, ולאפשר לכם להתרכז בהיבטים אחרים של העסק.

5. תחזוקה

העבודה על האתר אינטרנט לא מסתיימת ברגע שהוא עלה לאוויר, אלא זה תהליך מתמשך.

התחזוקה חיונית לאבטחת האתר, שמירה על הפונקציולנית שלו וקבלת עדכונים של כל התוספים ששמנו בו. בין אם תחליטו לטפל בו בעצמכם או  להעסיק אנשי מקצוע, לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות הייחודיים שלה:

  • עשו זאת בעצמכם: ניהול האתר בעצמך הוא האופציה חסכונית ביותר, אך היא עדיין דורשת וכסף שצריך להוציא על תוספים שונים כמו אבטחה שיכולים לעלות לכם כל חודש. אתם תצטכרו לבצע עדכונים, תיקוני אבטחה ולפתור כל בעיה שעולה, מה שיכול לקחת זמן רב ולאתגר אתכם טכנית.

  • שירותים מקצועיים: בחירת שירות תחזוקה מקצועי עולה בין 300 ל-1000 שקלים+ לחודש, בהתאם לרמת השירות שתבחרו. שירותים אלה כוללים בדרך כלל עדכונים שוטפים, ניטור אבטחה, פתרון בעיות ולפעמים אפילו עדכוני תוכן.

למה מומלץ לפנות למקצוענים:

  • מומחיות: אנשי מקצוע מצוידים להתמודד עם בעיות טכניות שאולי אינך מודע אליהן, ולוודא שהאתר שלכם פועל בצורה חלקה.
  • חסכון בזמן: אתם יכולים להתמקד בעסק, הדבר שאתם טובים בו.
  • אבטחה: איומי סייבר הופכים למורכבים יותר ויותר, יש ערך רב בכך שיש אנשי מקצוע שיבדקו ויטפלו בבעיות האלה.
  • שקט נפשי: הידיעה שהאתר שלכם נמצא בידיים טובות 24/7 יכולה להקל על הלחץ ולחסוך לכם הרבה כסף בטווח הארוך.

6. יצירת תוכן

תוכן איכותי חיונית להצלחתו של התאר והעסק. תוכן טוב מושך מבקרים, מעורר את העניין שלהם במוצרים או בשירותים שלכם ועוזרת לדרג אתכם גבוה במונעי חיפוש.

  • עשו זאת בעצמכם: עולה לכם זמן ואנרגיה.
  • כתיבה שיווקית מקצועית: נע בין 200-5000 שקלים לדף. תוכן מקצועי הוא בדרך כלל מפורט היטב, מותאם למנועי חיפוש (SEO) ומותאם למותג שלכם, מה שמגדיל את המוערבות של המבקרים באתר וההמרה שלהם ללקוחות

7. חנות דיגיטלית

עבור עקסים שמתכננים למכור מוצרים אונליין:

  • פלטפורמות מסחר אלקטרוני: פלטפורמות מסחר אלקטרוני סטנדרטיות כמו Shopify, Magento או WooCommerce מציעות את השירות שלהם החל מ-20 דולר בחודש (לא כולל דברים רבים). פלטפורמות אלה מציעות תכונות מובנות שיטפלו ברוב הצרכים של מסחר אלקטרוני, אך ייתכן שלא יוכלו להתאים את החוויה לחלוטין למותג שלך.
  • פתרונות מסחר אלקטרוני מותאמים אישית: בחירת פתרון מותאם אישית יכולה לעלות אלפי דולרים שקלים, אך היא מציעה מספר יתרונות. התאמה אישית מאפשרת חווית לקוח מותאמת אישית בכל דף ועד לתשלום. הרחבה מבטיחה שהפלטפורמה שלך תגדל עם העסק שלך, בעוד תכונות ייחודיות מבדילות אותך מהמתחרים. למרות עלויות גבוהות יותר, יתרונות אלה יכולים לתת לך יתרון תחרותי, מה שהופך פתרונות מותאמים אישית כדאיים לעסקים שאפתנים.

7. SEO

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה למנועי חיפוש. זהו תהליך של שיפור האתר שלכם כך שיהיה קל יותר למצוא במנועי חיפוש כמו Google. כאשר האתר שלכם מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, הוא יקבל יותר תנועה, מה שיכול להוביל ליותר לקוחות ועסקאות.

כמה כלים מעוןלים שכדאי לבדוק:

הכלים החינמיים של גוגל

  1. Google Analytics: עוקב אחר התנועה באתר, התנהגות המשתמשים וההמרות בו. לדעעתנו ממש חובה בכל אתר. עלות: חינם.

  2. Google Search Console:  מציע תובנות לגבי איך הבוטים של גוגל רואה את האתר שלך. הוא מראה בעיות כמו שגיאות זחילה ואילו מילות מפתח האתר שלך מדורג עבורן. עלות: חינם.

כלי מחקר מילות מפתח

  1.  SEMrush: מספק מחקר מילות מפתח, ביקורת אתר, ניתוח מתחרים ועוד. עלות: תוכניות מתחילות מ-99.95 דולר/חודש ל-399.95 דולר/חודש לעסקים. פתרונות מותאמים אישית זמינים גם במחיר גבוה יותר.

  2. Ahrefs: כלי מקיף נוסף המציע תובנות מילות מפתח, ניתוח backlinks וביקור אתר. עלות: תוכניות נעות בין 99 דולר/חודש ל-999 דולר/חודש עבור סוכנויות ועסקים גדולים.

  3. Ubersuggest: בתחילה כלי חינמי של ניל פטל, הוא מציע הצעות מילות מפתח ותכונות ביקורת אתר. עלות: יש גרסה חינמית עם פונקציונליות מוגבלת, בעוד תוכניות פרימיום מתחילות מ-29 דולר/חודש ל-99 דולר/חודש.

On/Off Page SEO

  1.  Screaming Frog SEO Spider: כלי שולחני שיכול לסרוק את האתר שלך ולמצוא בעיות טכניות. עלות: קיימת גרסה חינמית מוגבלת. הגרסה בתשלום היא בערך 149 דולר/שנה. Moz Pro: מציע מחקר מילות מפתח, ביקורת אתר וניתוח backlinks. עלות: תוכניות מתחילות מ-99 דולר/חודש ל-599 דולר/חודש.

  2. ניתוח backlinks Majestic SEO: מתמקדת בעיקר בניתוח backlinks ומציעה מדדים ייחודיים של "Trust Flow" ו-"Citation Flow". עלות: תוכניות נעות בין 49.99 דולר/חודש ל-399.99 דולר/חודש.

  3. SEO עמוד וניתוח תוכן Clearscope: עוזר ליוצרי תוכן לייעל את התוכן שלהם עבור מנועי חיפוש על ידי ניתוח תוכן ביצועי גבוה. עלות: תוכניות מתחילות ב-170 דולר/חודש. Surfer SEO: מנתחת אלמנטים של SEO בעמוד ומספקת המלצות. עלות: תוכניות נעות בין 59 דולר/חודש ל-649 דולר/חודש.

לסיכום, בניית אתר היא השקעה. בעוד שתוכלו להקים דף בסיסי עם השקעה יחסית נמוכה, אתר עסקי חזק או פלטפורמת מסחר אלקטרוני יכולים לעלות אלפי שקלים – וזה יכול להיות שווה את זה אם עושים את זה נכון! המפתח הוא לתכנן את התקציב שלך, להבין מהיכן יבואו העלויות שלך ולשדרג את מה שצריך כדי להגיע ליעדים שלכם.

השאירו פרטים

רוצה שנבנה לך דף נחיתה, אתר תדמית, חנות דיגטלית או סתם יש לך שאלה? אנחנו פה בשבילך! מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם.