אתם עובדים קשה כדי לשווק את העסק שלכם, יוצרים מוצר איכותי, משתפים תוכן מעולה ברשתות החברתיות, משלמים על פרסום ממומן אבל האם דף הנחיתה שלכם עובד קשה כמוכם?
דף נחיתה איכותי הוא אבן היסוד של שיווק מקוון מוצלח, הוא הדבר המרכזי שיקבע אם המבקרים שלכם יהפכו ללקוחות או יעזבו בידיים ריקות, אז בואו נעבור על העקרונות שיהפכו את הדף שלכם למכונת מכירות.
1. שמרו על עיצוב נקי ומינימלי
האסתטיקה של דף הנחיתה שלכם חשובה מאוד. הוא צריך להיות נקי ופשוט, כדי שהמבקרים יוכלו למצוא את המידע שהם צריכים במהירות ובקלות ולכן:
- השתמשו בצבעים מנוגדים, במיוחד עבור כפתורי פעולה (CTA), כדי להדגיש אותם מהרקע. זה יעזור למבקרים להבין בקלות מה אתם מציעים. בחרו בין 2-3 צבעים מרכזיים לאורך כל הדף.
- הימנעו מתוכן ארוך, אל תעמיסו את דף הנחיתה שלכם במידע מיותר או בהפרעות. זה יכול להסיח את דעתם של המבקרים מהמטרה שלכם – אתם צריכים לדבר ישר ולעניין.
2. השתמשו בכותרת קצרה עם הבטחה
עליכם להבהיר בבירור את הערך של ההצעה שלכם. השתמשו בכותרת קצרה, מושכת וקולעת כדי לקבל את תשומת לבם של המבקרים. פה אנחנו נכנסים לעניין של ההבטחה.
הבטחה היא הדבר הראשון שהלקוח אמור לראות. אתם צריכים להבטיח ללקוח שהמוצר או השירות שלכם יעזרו לפתור את הבעיה או ישפרו את מצבו בצורה משמעותית. חשוב שההבטחה תהיה ברורה, מקצועית, משכנעת, והכי חשוב – אפשרית למימוש.
דוגמאות:
- "קבלו יותר עוקבים בפייסבוק תוך שבוע!"
- "בואו ללמוד איך אפשר להרוויח 10,000 שקלים עם תואר בשיווק!"
כותרת המשנה יכולה לספק מידע נוסף או להדגיש את היתרונות הייחודיים של ההצעה שלכם. לדוגמה, אם אתה מציעים מדריך חינמי לשיווק בפייסבוק, כותרת משנה יכולה להיות "מדריך זה ילמד אתכם איך לשווק את העסק בפייסבוק בצורה יעילה".
3. הוסיפו אותות אמון
אמון הוא גורם מכריע כשאנחנו מקבלים החלטות. מהסיבה הזו עליכם לשלב אלמנטים שמראים שהמוצר שלכם איכותי ולקוחות סומכים עליכם. קחו ביקורות של לקוחות קודמים, הוסיפו תמונות של המוצר בשימוש, שתפו את התגובות שקיבלתם ברשתות החברתיות.
אותות אמון אחרים כוללים לוגואים של מותגים מוכרים, תעודות הסמכה, סמלי אבטחה ועוד. חשוב לבחור את אותות האמון המתאימים ביותר להצעה ולקהל היעד שלכם.
4. דברו ישירות אל הלקוח
כשאתם מדברים ללקוחות שלכם בצורה ישירה כמו שאתם מדברים עם האנשים שקרובים לכם, אתם מראים להם שאתם מבינים את הצרכים והרצונות שלהם, כתוצאה אתם מעוררים את תשומת לבם ומניעים אותם לפעולה.
הנה כמה טיפים כיצד לדבר ישירות אל הלקוח בדף הנחיתה שלכם:
- השתמשו בשפה פשוטה וברורה – אל תשתמשו במונחים טכניים או מורכבים שיבלבלו את הלקוחות שלכם.
- תשאלו שאלות – שאלות יכולות לעזור לעורר את תשומת לבם של המבקרים שלכם ולהניע אותם לחשוב על מה שהם צריכים, זה יאפשר לכם לתת את התשובות שהם מחפשים!
- קראו לפעולה – הלקוחות רוצים לדעת מה הם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה שלהם, הם רוצים שתיקחו אותם מנקודה א' לנקודה ב' וזה כולל השלב שבו הם צריכים לבצע את הקנייה, אחרי שהסברתם את הבעיה והפתרון תכתבו בצורה ברורה שישארו את האימייל, יתקשרו או יבצעו רכישה.
5. ודאו שהאתר עובד מעולה בנייד
אנשים רבים מתחילים לעצב את האתר שלהם דרך המחשב, מבלי לחשוב על איך הדף הולך להיראות בפלאפון. 58 אחוז מהלקוחות שלכם הולכים להגיע לדף הנחיתה שלכם דרך הנייד, ולכן אתם חייבים לוודא שהאתר נראה מעולה גם שם, הוסיפו כפתורים פשוטים המאפשרים לסגור את העסקה בצורה חלקה מבלי לגלול יותר מידי ותוודאו שהדף נטען מהר, אתר שלוקח לו יותר מ3 שניות להיטען מאבד לכם לקוחות פוטנציאליים!
6. אל תפסיקו לבדוק ולשנות את הדף
דפי הנחיתה היעילים ביותר הם תוצר של בדיקות מתמשכות. החל מבדיקות A/B על כפתורי פעולה ועד למעקב אחר שיעורי המרה. בדיקות מאפשרות לעשות אופטימיזציה של הביצועים.
ישנן מספר דרכים לבדוק דפי נחיתה, כאשר הנפוצה ביותר היא באמצעות בדיקות A/B. בעזרת בדיקות A/B אנחנו משווים שתי גרסאות של דף נחיתה כדי לראות איזו מהן עובדת טוב יותר. אתם יכולים לבדוק גורמים רבים, כולל:
- כותרת וטקסט: איזו כותרת/טקסטים מושכים יותר תשומת לב ומעודדים את המבקרים שלכם לבצע את הפעולה הרצויה?
- תמונות: איזה תמונות מושכות יותר את תשומת לב המבקרים וממחישות את ההצעה שלכם?
- כפתורי פעולה: איזה כפתור פעולה גורם למבקרים שלכם לבצע את הפעולה הרצויה בצורה הכי מהירה? האם שינוי הצבע שלו ישפיע על ההחלטה שלהם?
אנחנו ממליצים לבצע מעקב אחר שיעורי המרה בעזרת כלי מעקב של גוגל הנקרא Google Analytics כדי לדעת בוודאות מה עובד ומה לא.
לסיכום, דף נחיתה יעיל הוא תמיד משהו שצריך לשפר ולתקן לאורך זמן. הוא דורש מעקב קבוע, ניתוח והתאמה כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר. קחו את העקרונות שדיברנו עליהם היום ותנסו אותם על הדף שלכם, בהצלחה!